Pokkinen jäi vain kaksi sadasosaa SE-ajasta

#UUTINEN 20.11.2014

Cetus Espoon miesten viestijoukkue kauhoi reippaan parannuksen seuran omaan Suomen ennätykseen pitkässä vapaauintiviestissä. Tuomas Pokkinen ja Jenna Laukkanen hipoivat SE-aikoja.

Cetus Espoon miesten viestijoukkue ui Suomen ennätyksen 4x200 metrin vapaauintiviestissä. Aleksi Eskelinen, Christoffer Fredrikson, Tuomas Pokkinen ja Sami Juopperi kellottivat 7.16,42 parantaen seuran omissa nimissä ollutta SE-aikaa peräti 3,15 sekuntia.

Tuomas Pokkinen voitti miesten 100 metrin perhosuinnin huipputuloksella 51,87. Hän paransi omaa ennätystään jopa 1,06 sekuntia, mutta jäi kaksi sadasosaa seuratoverinsa Riku Pöytäkiven Suomen ennätyksestä. Kisaennätyksen Pokkinen kuitenkin sai, se ehti olla Jere Hårdin hallussa 11 vuotta.

Jenna Laukkanen kruunattiin Suomen mestariksi 50 metrin rintauinnissa huippuajalla 30,52. Se on kaikkien aikojen toiseksi paras suomalaisnoteeraus, sillä Katja Lehtosen Suomen ennätys 30,40 on kumipukujen aikakaudelta vuodelta 2009. Myös Veera Kivirinta ui oman ennätyksensä, hopea irtosi ajalla 30,67. Pronssia otti Marlene Niemi lukemin 31,19.

Leo Lähteenmäki voitti vammaisuinnin Suomen mestaruuden 50 metrin perhosessa ja 100 metrin sekauinnissa. Perhosessa hän teki kovan ennätysparannuksen lukemiin 27,65, mikä tuotti huippupisteet 891. Myös sekauinnissa syntyi oma ennätys 1.05,38.

Seuraa SM-uinteja Superlivestä!

Espoon SM-uintien videostriimiä ja tulospalvelua voi seurata Livetimingin kautta. Videointi löytyy Superlive-kohdasta: www.livetiming.fi

Piste- ja mitalitaulukot puolestaan löytyvät Uimaliiton SM-kisasivulta

Perjantaina kisajaksot alkavat klo 10.00 ja 17.00. Tervetuloa Espoonlahteen!