Päävalmentajan haku herätti kiinnostusta

#UUTINEN 17.12.2012

Marraskuussa julkaistu uinnin päävalmentajan haku päättyi viime perjantaina. Määräaikaan mennessä Uimaliitto oli vastaanottanut 32 hakemusta monista eri maista.

Suomen Uimaliiton uuteen päävalmentajan toimeen saatiin määräaikaan mennessä 32 hakemusta. Hakuaika päättyi perjantaina 14. joulukuuta.

"Hakijoiden joukossa on todella mielenkiintoisia nimiä ja uskon, että löydämme meidän tarpeisiimme sopivan päävalmentajan. Hakuilmoitus on selvästi tavoittanut uintiväen ympäri maailmaa, koska hakijat edustavat yli 15 eri kansallisuutta", kertoo toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Tammikuussa järjestetään ensimmäinen haastattelukierros, jonka jälkeen valitaan loppusuoralle pääsevät ehdokkaat.

"Tavoitteena on, että päävalmentaja pääsisi aloittamaan jo keväällä oman työnsä. On kuitenkin tärkeämpää löytää oikea ihminen tähän tehtävään kuin se, että kiirehdimme", Laalo-Häikiö jatkoi.

Päävalmentajan palkkaamisesta tehtiin liittohallituksen päätös viime lokakuussa. Päävalmentajan avulla halutaan varmistaa suomalaisen uimarin arkiharjoittelun toteutuminen kansainvälisten huippuvaatimusten mukaisesti sekä suomalaisen valmennusosaamisen vahvistuminen.