Olympiavoittajan valmentaja tulee Suomeen!

#UUTINEN 9.3.2016

Englantilainen Jon Rudd vetää uintivalmennusklinikan huhtikuussa Tampereella. Rudd tunnetaan olympiavoittaja Ruta Meilutyten valmentajana. Ilmoittautuminen on nyt auki!

Liettualainen rintauimari Ruta Meilutyte voitti 15-vuotiaana 100 metrin rintauinnin olympiakultaa Lontoossa. Hän asuu ja opiskelee Plymouthissa Etelä-Englannissa. Meilutyten, ja Plymouth Leanderin päävalmentajana toimii Jon Rudd.

Uimaliitto tuo Jon Ruddin Suomeen huhtikuussa pitämään valmennusklinikan Tampereella GP3-uintien aattona perjantaina 22.4. klo 10.00–14.10. Klinikka on englanninkielinen, ja se on suunnattu uintivalmentajille sisältäen teorian lisäksi demot kuivaharjoittelusta ja allasharjoituksesta. Paikkoja on 45, ja ilmoittautuminen 85 euron hintaiseen klinikkaan on nyt avoinna!

Katso lisätiedot ja ilmoittaudu heti!

Monikansallinen tausta huippu-uintiin

Vaikka Jon Rudd on toiminut Plymouth Leanderissa 20 vuotta, on hänellä silti varsin kansainvälinen näköala uintivalmennukseen. Seuran riveissä on peräti 27 eri kansallisuuden ja maanosien uimareita, paljon myös junioreita. Leanderilla on toimivaksi havaittu urheiluakatemiaohjelma, jonka uintipuolesta Rudd vastaa.

Olympiavoittonsa ja maailmanennätysten myötä Meilutyte on kiistatta seuran menestynein urheilija, mutta talliin kuuluu muitakin kansainvälisen kärkitason uimareita, kuten EM-pronssimitalisti Benjamin Proud ja Hollannin MM-pronssimitalisti Moniek Nijhuis.

Jon Rudd on palkittu useasti valmennustyöstään, muun muassa Iso-Britannian vuoden uintivalmentajana. Hän on myös tottunut luennoitsija eri puolilta maailmaa.