Mastersit koolla Turun pitkällä radalla

#UUTINEN 23.10.2015

Viikonloppuna Turun Impivaaran uimahallissa kisattavissa masters-mestaruuskilpailuissa on pitkälti yli 500 osallistujaa. Avoimet kilpailut ovat houkuttaneet uimareita myös Ruotsista, Venäjältä ja Virosta.

Peräti 551 masters-uimaria kisaa viikonloppuna Turussa pitkän radan masters-mestaruuskilpailuissa. Kisat käynnistyvät perjantaina klo 17.00 ja päättyvät sunnuntaina klo 14 mennessä. Startteja viikonlopun aikana otetaan yli 1700. Aurajoen Uinti ja Åbo Simklubb – Uintiklubi Turku toimivat kisaisäntinä.

Avoimissa kilpailuissa nähdään myös ulkomaisia vieraita. Muun muassa perinteiset Suomessa vierailleet seurat U-Club Tallinn Virosta ja Hellas SK Ruotsista ovat jälleen mukana, ja onpa mukana myös tuttuja venäläisuimareita. Kaikkiaan seurakirjo on mittava, kun yhteensä 72 seuran värejä vilisee Impivaaran 50 metrin altaalla.

Kokenein osallistuja henkilökohtaisissa lajeissa on M-sarjassa (85–89-vuotiaat) kilpaileva Mikkelin Uimaseuraa edustava Erkki Kuukka (s. 1930), joka ottaa Turussa neljä starttia. Viime aikojen menestynein kilpuri on 51-vuotias Janne Virtanen, joka nähdään selkä- ja vapaauinnin sprinttimatkoilla. Virtanen voitti elokuussa kaksi mastersien maailmanmestaruutta Venäjän Kazanissa.

Kilpailujaksot:

• Pe 23.10. klo 17.00–21.45
  • La 24.10. klo 9.30–13.40 ja klo 16.30–19.40
  • Su 25.10. klo 10.00–13.20

Tulospalvelu: www.livetiming.fi

Osallistujalistat ja muu info: www.aurajoenuinti.fi

Uimaliiton kisasivu