Luoto ja Virtanen Viriileiden valtiaina

#UUTINEN 25.1.2010

Espoossa viime lauantaina uidut Viriilit Vinstat avasivat perinteikkäästi uuden mastersvuoden. Raakel Luoto ja Janne Virtanen uivat Super Masters -kisan voittoihin.

Lyhyellä radalla uitavien Viriilien Vinstojen lajiohjelmaan kuuluvat kaikkien lajien vinstat sekä 100 metrin sekauinti. Super Masters -kisaan osallistuvat automaattisesti kaikkiin lajeihin osallistuneet uimarit. Näin kisan aikana kertyy peräti viisi starttia.

Viriileissä Vinstoissa jaetaan myös edellisen vuoden Sekariötökkä. Sekariötökkä on vuotuinen kiertopalkinto, jonka tavoittelussa huomioidaan vuoden aikana uidun kolmen sekauintimatkan masterspistetulos. Matkat ovat Viriilien Vinstojen 100 metrin sekauinti, sekä kevään ja syksyn Mastersmestaruusuintien 200 ja 400 metrin sekauinnit.
Sekariötökän asetti tavoiteltavaksi Masters Martti vuonna 2008. Neuvostoliiton mastersmestaruusuinneista aikanaan voitettu ötökän näköinen lasipysti jaettiin vuosi sitten Cetuksen Janne Soiniselle. Vuoden 2009 sekauintitulostensa turvin Sekariötökkä luovutettiin Espoossa Vaasan Uimaseuraa edustavalle 61-vuotiaalle Hannu Kuokkaselle. Kuokkanen aikoo puolustaa ötökkäänsä vimmatusti