Light Blue Cardilla kokeilet edullisemmin!

#UUTINEN 14.3.2018

Uimaliiton lisenssivalikoimaan on lisätty kertaluonteinen Light Blue Card. Sen avulla voi kokeilla kilpailemista edullisemmin, sillä Light Blue Card on voimassa vain 14 vuorokauden ajan. Uutta on myös Blue Card -lisenssin voimaantulon nopeutuminen.

Uintiurheilulajeissa kilpailemiseen vaaditaan aina kaksi asiaa, kilpailulisenssi ja kilpaurheilussa pätevä tapaturmavakuutus.

Uusi Light Blue Card -lisenssi on erinomainen vaihtoehto niille, joilla ei vielä ole uintiurheilun Blue Card -lisenssiä, mutta jotka haluavat kokeilla lajissa kilpailemista. Tai jos tietää osallistuvansa kauden aikana vain yksiin kilpailuihin, kuten esimerkiksi Mastersmestaruusuinteihin, on Light Blue Card oikea valinta.

Light Blue Card lunastetaan ja maksetaan netissä, jonka jälkeen sillä voi kilpailla 14 vuorokauden ajan seuraansa edustaen. Sitä ei voi päättymisen jälkeen korottaa Blue Card -lisenssiksi, vaan tarvittaessa tulee lunastaa koko kauden (syyskuusta elokuuhun) voimassa oleva Blue Card -lisenssi, tai lunastaa uusi Light Blue Card.

Valitse vakuutuksella tai ilman

Kilpailuihin ei saa koskaan osallistua ilman asianmukaista urheilutapaturmavakuutusta. Jos lisenssin lunastaa vakuutuksettomana, tulee kilpailuissa pätevä urheilutapaturmavakuutus olla hankittuna omatoimisesti omasta vakuutusyhtiöstä.

Kuten Blue Cardin, myös Light Blue Cardin voi lunastaa vakuutuksettomana, mutta niihin voi liittää Uimaliiton vakuutuskumppani Pohjantähden urheilutapaturmavakuutuksen. Light Blue Cardin vakuutus on voimassa kilpailutapahtumassa saman 14 vuorokauden aikana, kuin Light Blue Card on voimassa. Light Blue Cardin vakuutus koskee vain kilpailua, ei harjoituksia tai leirejä.

Hintana noin puolet Blue Cardin hinnasta

Light Blue Card maksaa 30 euroa. Mikäli siihen valitaan liitettäväksi Pohjantähden urheilutapaturmavakuutus, lisätään hintaan 9 euroa. Vakuutuksen voivat liittää enintään 69-vuotiaat, sillä 70 vuotta täyttäneiden tulee hankkia oma urheilutapaturmavakuutus. Light Blue Cardiin liitettävä vakuutus on saman hintainen lajista riippumatta.

Blue Cardin 14 vuorokauden rajoitus poistuu

Light Blue Cardin käyttöönoton myötä poistuu myös Blue Card -lisenssin 14 vuorokauden karenssiaika. Nyt sekä Light Blue Cardin että Blue Cardin kilpailuoikeus ja siihen liitetty urheilutapaturmavakuutus astuvat voimaan heti lisenssin lunastamisesta. Aiemmin lunastamisen ja kilpailuoikeuden voimaantulon välillä oli 14 vuorokauden aika.

Uintikilpailuihin ilmoittautuessa tulee huomioida, että vaikka lisenssi astuu voimaan heti maksamisen jälkeen, tieto lisenssin maksamisesta ei siirry välittömästi Octo-ilmoittautumisjärjestelmään. Tähän tarvitaan noin 2-3 arkipäivää, mikä tulee huomioida ilmoittautumisissa.

Blue Card -sivut

Lisenssikauppa