Lataa nyt lisenssillesi mobiilisovellus!

#UUTINEN 1.9.2017

Uimaliitto on tuottanut älypuhelimiin asennettavan mobiilisovelluksen. Se toimii sähköisenä lisenssikorttina, josta näkyy lisenssin voimassaolo ja edustusoikeudet.

Uimaliiton mobiilisovellus on ladattavissa ilmaiseksi Android- tai iOS-käyttöjärjestelmän älypuhelimiin, joita ovat yli 99 % nykyään myytävistä puhelimista. Sovelluksen voi ladata hakusanalla "Uimaliitto" puhelimen Google Play -sovelluskaupasta (Android) tai AppStore-sovelluskaupasta (iOS).

Mobiilisovelluksen päätarkoitus on toimia lisenssinhaltijoiden lisenssikorttina, mutta se tarjoaa myös Uimaliiton uutisvirtaa ja hyödyllistä tietoa esimerkiksi lisenssiin kuuluvan tapaturmavakuutuksen vahinkoilmoituksesta. Mobiilisovelluksen voi aktivoida vain, jos oma puhelinnumero tai sähköpostiosoite löytyy lisenssirekisteristä esimerkiksi lisenssioston yhteydessä annettuna.

Mitä voin tehdä mobiilisovelluksella?

• Tarkistaa ja osoittaa lisenssin ja edustusoikeuden voimassaolon
  • Seurata Uimaliiton uutisia ja suodattaa niitä eri lajeittain Omissa Tiedoissa olevien kiinnostusten kohteiden perusteella
  • Löytää Uimaliiton yhteystietoja
  • Vastata Uimaliiton kyselyihin (tulossa myöhemmin)

Miten saan mobiilisovelluksen?

• Etsi hakusanalla "Uimaliitto" Google Play tai AppStore sovelluskaupassa ja lataa sovellus
  • Avaa sovellus puhelimessasi
  • Saadaksesi sovelluksen kirjautumiskoodin, syötä lisenssirekisterissä oleva sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi
  • Syötä sähköpostilla tai tekstiviestillä saamasi aktivointikoodi sovellukseen
  • Tarkista sovelluksen Lisenssikortti-välilehdeltä oman lisenssisi tiedot
  • Tutustu sovelluksen ominaisuuksiin!

Ongelmia?

Asensin sovelluksen, mutta en saanut kirjautumiskoodia?

Kirjautumiskoodin toimituksessa voi esiintyä viiveitä, odota vielä seuraavaan päivään.

Jotta sovellus voi lähettää kirjautumiskoodin, tulee antamasi sähköpostin tai puhelinnumeron löytyä yksilöllisenä tiedoistasi lisenssirekisterissä. Jos esimerkiksi perheessä useamman lapsen tiedoissa on sama isän tai äidin sähköposti/puhelinnumero, ei sovellus pysty kohdistamaan kirjautumista yhteen henkilöön, ja kirjautumiskoodia ei lähetetä. Päivittääksesi kullekin lisenssinhaltijalle yksilöllisen yhteystiedon, ota yhteyttä Uimaliiton toimistoon, sähköposti: info@uimaliitto.fi puhelin: 044 5490 300 (ark. 9–15)

Haluaisin kolmen lapseni lisenssikortit omaan puhelimeeni?

Tämä ei ole mahdollista. Yhdessä puhelimessa voi olla vain yksi mobiilisovellus ja sovellus voi olla aktiivisena vain yhden lisenssinhaltijan tietoihin kerralla. Sovelluksessa voi kirjautua ulos, ja kirjautua sisään toisen lisenssinhaltijan sähköpostilla tai puhelinnumerolla, jolloin tämän lisenssinhaltijan tiedot tulevat näkyviin.

Olen ostanut lisenssin, mutta minulla ei ole älypuhelinta, pääsenkö kilpailemaan?

Asianmukaisesti lunastettu ja maksettu lisenssi on voimassa heti maksamisen jälkeen ja seurojen kilpailusihteerit näkevät Octo-järjestelmässä urheilijat aktiivisina ja voivat ilmoittaa urheilijoita kilpailuihin mobiilisovelluksen puuttumisesta huolimatta.