Laadukasta seuratoimintaa – hae mukaan!

#UUTINEN 18.2.2016

Hae seurasi mukaan Vesitaituriksi uimaseurassa -toiminnan toteuttajaksi. Uimaliitton 110-vuotisjuhlan kunniaksi on seuroille avattu haku Vesitaituriksi uimaseurassa -toiminnan toteuttajiksi.

Vesitaituriksi uimaseurassa -kokonaisuus käynnistyi kaksi vuotta sitten 17 pilottiseuran kanssa, ja kesällä 2015 toimintaan tuli mukaan kahdeksan seuran vuoden mittainen kehitysprosessi. Samalla toiminta on laajentunut käsittämään uintiurheiluseurojen harrasteliikuntatoimintaa koko elinkaarella.  Vesitaituriksi uimaseurassa tavoitteena on tuoda esille uimaseurojen toteuttamaa laadukasta ja laajaa harrastetoimintaa sekä nostaa esille uimaseurojen merkittävää roolia monipuolisen uimataidon kehittäjinä ja toteuttajina.  Uimaseuroissa ja niiden avulla liikkuu ja toimii lähes 95 000 lasta, nuorta ja aikuista. 97 % uintiurheilun seuroista järjestää harrastetoimintaa eri-ikäisille liikkujille. (Lähde: Seurakysely 2014).

Laadukasta toimintaa toteuttaville seuroille tarjolla materiaalia

Seura voi hakea mukaan toteuttajaksi täyttämällä hakulomakkeen. Laadukasta toimintaa järjestäviä seuroja valitaan mukaan toimintaan kevään 2016  ja syksyn 2016 aikana. Hakea voit vaikka heti!

Mukaan valittavat seurat saavat toimintansa tueksi Vesitaituriksi uimaseurassa -roll upin seuran omalla logolla, sekä muuta markkinointi- ja viestintämateriaalia (mm. esitteitä sekä sähköisessä muodossa olevia elementtejä).

Mukaan valittavien seurojen odotetaan käyttävän materiaaleja omassa toiminnassaan ja viestinnässään. Seura vastaa Vesitaituriksi uimaseurassa -toiminnan näkymisestä seuran omilla kotisivuilla, sekä huolehtii linkityksen sivuiltansa valtakunnalliselle vesitaituriksi.fi –sivustolle. Jatkossa seurojen toivotaan olevan mukana tarpeen mukaan yhteisessä kehitystyössä sekä jakavan onnistumisia ja kehitysehdotuksia. Seurat voivat järjestää omia Vesitaituriksi uimaseurassa -tapahtumiaan (esim. starttitapahtumia kauden alkaessa), joihin voi pyytää Uimaliitolta lisää jaettavaa materiaalia. Näistä tapahtumista toivotaan viestiä myös Uimaliittoon, minkä avulla toiminnalle saadaan lisää valtakunnallista näkyvyyttä.

Hae mukaan!

Hae seurasi mukaan toimintaan syyskauden 2016 aikana. Lisätietoja: jaana.sinervuo-tarula@uimaliitto.fi

Hakulomake: https://my.surveypal.com/Hakulomake-Vesitaituriksi-uimaseurassa--toiminnan-toteuttajaksi
Hakulomaketta ei tarvitse täyttää loppuun kerralla, vaan voit tarvittaessa tallentaa sen ja jatkaa myöhemmin.

Lisätietoja: jaana.sinervuo-tarula@uimaliitto.fi