Korkeanpaikanharjoittelun kehittämisprojekti

#UUTINEN 19.12.2011

Suomen Uimaliitto käynnistää projektin korkeanpaikan harjoittelukulttuurin luomiseksi suomalaiseen kilpauintiin. Projekti toteutetaan yhteistyössä Kilpa- ja huippu-urheilun kehittämiskeskuksen (KIHU) ja Vierumäen urheiluopiston kanssa. Projektin kokonaiskesto on 18 kuukautta ja se sisältää kolme leiritystä Sierra Nevadan korkeanpaikan harjoittelukeskuksessa (2320 m).

Projektiin otetaan mukaan maksimissaan kymmenen maajoukkuetason uimaria. Projektiin mukaan valitut uimarit saavat kokonaisvaltaisen fysiologisen seurannan Kihulta sekä asiantuntijapalvelut (lääkäri, ravintoterapeutti, fysioterapia) Uimaliitolta projektin ajan. Projekti on osa Unicef team Rion toimintaa mutta ei korvaa Team Rion muuta toimintaa. Mukaan tulevien uimareiden henkilökohtaiset valmentajat ovat tervetulleita mukaan leirityksiin ja projektipalavereihin.

Projektiin hakevilta uimareilta edellytetään minimivaatimuksena Rudolphin avoimen taulukon 14 pisteen tasoa päämatkallaan sekä valmiutta sitoutua mukaan koko projektiin.

Uimaliitto pyrkii mahdollisuuksien mukaan tukemaan projektin uimareita ja heidän henkilökohtaisia valmentajiaan mutta projektiin valituilla tulee olla valmius maksaa omakustanne osuuksia leireistä.

Projektin hakuaika 19.12.2011-27.1.2012.

Projektisuunnitelma: