Kevään aluefoorumit starttasivat Varsinais-Suomesta

#UUTINEN 7.2.2014

Syksyllä kuudella paikkakunnalla kiertäneet aluefoorumit keräsivät noin 100 seuratekijää 37 seurasta yhteisiin tilaisuuksiin, ja näin kevään alkuun päästiin heti hyvään vauhtiin: Kahden illan aikana viitisenkymmentä seuratoimijaa 13 seurasta kokoontui jakamaan kuulumisia, kertomaan ajankohtaisista asioista ja tulevaisuuden haasteista.

Kevätkauden ensimmäiset aluefoorumit pidettiin keskiviikkona 5.2. Porissa ja torstaina 6.2. Turussa.  Mukana illoissa oli myös liittohallituksen edustajat sekä Porissa liikunnan aluejärjestön seurakehittäjä.

Iltojen aikana pohdittiin seurojen nykytilaa Seurakysely 2012 tulosten pohjalta, peilattiin tuloksia Uimaliiton strategia 2020 pääkohtiin sekä tutustuttiin Pisara-palveluun. Osa seuratoimijoista osallistui samaan aikaan WinGrodan-koulutukseen. Lopuksi käytiin keskustelua hyvän uimaseuran ominaisuuksista eri näkökulmista. Syksyn aluefoorumeiden tapaan keskusteluissa nousivat esiin olosuhdeasiat, vapaaehtoistoimijoiden mukaan innostaminen, vastuunjakaminen ja sen ottaminen.

Maaliskuussa aluefoorumit kokoontuvat Jyväskylään, Tampereelle ja Vaasaan.