Kevään 2016 SM-uinnit kisataan pääsiäisenä

#UUTINEN 19.12.2014

Uimaliiton 110-vuotisjuhlakilpailuina järjestettävät kevään 2016 SM-uinnit kilpaillaan tavanomaista aiemmin, jo maaliskuun lopulla pääsiäisenä, Helsingin Mäkelänrinteessä HSS:n isännöiminä.

Helsingfors Simsällskap järjestää kevään 2016 SM-uinnit Helsingissä Mäkelänrinteen uintikeskuksessa. Kilpailujen ajankohtaa on jouduttu siirtämään huhtikuulta kolmisen viikkoa aikaisemmaksi. Uusi ajankohta on pääsiäisenä, 24.–28. maaliskuuta, jolloin Mäkelänrinteen uintikeskus on voitu varata viideksi päiväksi kokonaan uintikilpailujen käyttöön. Huomioitavaa on myös, että pääsiäisen pyhäpäivien vuoksi kisapäivät ovat poikkeavat, torstaista maanantaihin 24.–28.3.

Olympiauintien näyttöjä ja viimeistelyä EM-kisoihin

Kevään 2016 Helsingin SM-uinnit ovat myös vuonna 1906 perustetun Suomen Uimaliiton 110-vuotisjuhlakilpailut. Niissä on mahdollisuus myös antaa näyttöjä Rio de Janeiron olympiauinteihin. Olympiavuoden vuoksi myös vuoden 2016 EM-kilpailut käydään poikkeukselliseen aikaan, toukokuussa Lontoossa.