Ohjaaja tai valmentaja, kerro osaamistarpeistasi!

#UUTINEN 4.5.2018

Uimaseuroissa toimii yli kaksi tuhatta ohjaajaa ja valmentajaa, joiden osaamisen varassa lepää laadukas seuratoiminta. Millaisia oppimistarpeita heillä on nyt ja tulevaisuudessa? Vastaa kyselyyn, jotta kokonaiskuva kirkastuu.

Yhdysvaltain maajoukkuevalmentaja Arthur Albiero piti klinikan Helsingissä vuonna 2017. Kuva: Jussi Salminen

Uimaliiton tavoitteena on varmistaa laadukas ja osaava seuratoiminta, jonka avulla tuetaan yhteisiä valtakunnallisia tavoitteita lisätä liikettä ja menestyvää urheilua. Ilman osaavia tekijöitä tavoitteen saavuttaminen on mahdotonta.

Uimaseuroissa liikkuu noin 80 000 harrastajaa, 2 350 ohjaajan ja valmentajan johdolla. Altailla on siis yli 2 000 erilaista ohjaajan risteilevää polkua ja valmentajan värikästä tarinaa. Jokaisella on omat yksilölliset tarpeensa ja toivottavasti halua oppia ja uudistua.

Mihin tutkimustietoa tarvitaan?

Keräämme nyt tietoa uimaseuroissa toimivien ohjaajien ja valmentajien oppimistarpeista, ja millaista apua kaivataan omien tietojen, taitojen ja valmiuksien kerryttämiseksi. Uimaseurojen ohjaajille ja valmentajille suunnatussa kartoituksessa selvitetään:

1.   ohjaus-valmennusosaamisen nykytilaa

2.   tunnistetaan osaamista

3.   arvioidaan tulevaisuuden muutos- ja osaamistarpeita sekä ohjaajien ja valmentajien arvostusta

Lisäksi keräämme palautetta Pisara-palvelun sisällöistä, käytettävyydestä ja sen soveltuvuudesta ohjaus-/valmennustoimintaan. Samalla etsitään ideoita tulevan mobiilisovelluksen sisältöön ja tarpeellisiin ominaisuuksiin. Sovellus tulee osaksi Pisara-palvelua.

Tämä kysely on suunniteltu lisäämään ymmärrystä siitä, miten Uimaliiton palvelut tunnetaan ja ovat käytössä sekä miten niitä tulee kehittää ja mikä tekijöille on tärkeää. Kerro meille millainen osaaja olet ja auta meitä tunnistamaan millaista osaamista tarvitset ja miten sitä mieluiten hankit?

Kyselyyn vastataan nimettömästi, mutta arvostamme suuresti kyselylle annettua aikaa, ja siksi arvomme palkintoja yhteystietonsa jättäneiden kesken.

OSALLISTU KYSELYYN TÄSTÄ 3.6. MENNESSÄ!

Jos yllä oleva linkki ei toimi, kopio tämä osoiteriville:
my.surveypal.com/Uimaliiton-Osaamiskartoitus-2018

Muista myös!

Syyskuussa Suomessa on ainutlaatuinen tilaisuus päivittää omaa osaamistaan. Learn to Swim and Coach -konferenssi järjestetään Vierumäellä 28.–30. syyskuuta. Kansainvälisessä konferenssissa kuullaan luentoja yli 20 vieraalta ja valittavana on kattava tarjonta tietoa niin uinninopetuksen kuin valmentamisenkin saralta. Lue lisää konferenssin sivuilta ja hyödynnä nopean ilmoittautujan etusi: uimaliitto.fi/learntoswim/