Kampanjassa mukana komeat 100 uimahallia!

#UUTINEN 27.2.2017

Maaliskuu on perinteisen Ui kesäksi kuntoon -kampanjan aikaa. Vuodesta 1992 joka kevät järjestetty kampanja tavoittelee jälleen noin 20 tuhatta osallistujaa sadassa uimahallissa.

Suomen Uimaliitto järjestää Ui kesäksi kuntoon -kampanjan 1.–31. maaliskuuta. Kuukauden aikana on tarkoitus houkutella uimahalleihin uusia kävijöitä ja kiinnittää huomiota omaan tapaan liikkua vedessä. Kyseessä on kampanjan 26. vuosi.

– Onpa hienoa, että Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi kampanjaan on saatu mukaan myös sata uimahallia. Hyvä uimataito on tärkeää juuri meille suomalaisille, jotta myös kesäisin avovesillä uimisesta voisi nauttia täysin rinnoin. Vielä ehtii käymään vaikka aikuisten uintitekniikkakurssin, sanoo Uimaliiton toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Tavoitteena on saada 20 tuhatta osallistujaa keräämään uituja metrejä tai vesiliikunnassa vietettyjä minuutteja. Seurasarjaan on tänä vuonna lähtenyt mukaan 29 uimaseuraa.

Viime vuonna kampanjaan kirjautui 18 tuhatta henkilöä, joiden toimesta kertyi lähes 70 tuhatta uintikilometriä ja reilut 60 tuhatta tuntia vesiliikuntaa.

Aktiiviuimarit osaavat jo odottaa kampanjaa

Monet uimahallit ovat mukana Ui kesäksi kuntoon -kampanjassa vuodesta toiseen. Lisäksi uimahallit järjestävät aktiivisesti myös omia kampanjoitaan. Yksi perinteisistä kampanjahalleista on Sysmän uimahalli, jossa keskiviikkoa odotetaan taas innolla.

– Kyllä meidän vakioasiakkaat ovat jo ehtineet kysellä kampanjan perään. Meillä oli paikallislehdessäkin jo ilmoitus, että ensi keskiviikkona aloitetaan, ja huhti-toukokuussa jatketaan vielä Veikkauskorttiedulla Ui kesäksi kuntoon -keskiviikoilla, kertoo Sysmän suunnittelupäällikkö Merja Simola.

Viime vuonna Sysmän uimahalli palkittiin pienten uimahallien sarjassa eniten osallistujia keränneenä uimahallina. Siellä kirjattiin 310 osallistujaa, mikä oli hieno tulos uimahallin vuotuiseen kävijämäärään suhteutettuna.

– Meillä on kyllä kaiken ikäisiä kampanjaan osallistujia, mutta aktiivisimpia ovat meidän aamu-uimarit. Kyllä me uimareita rohkaisemme osallistumaan, muun muassa antamalla hieman alennusta maaliskuun kuukausikortin hinnasta, Simola sanoo.

Sysmässä innostetaan mukaan myös koululaisia, paitsi omalta pitäjältä, myös naapurikunnista. Vuoden alusta Sysmässä käynnistyi myös laaja "Lisää terveyttä harrastusmahdollisuuksilla" -hanke, jonka yhtenä kohderyhmänä ovat nuoret liian vähän terveyden kannalta liikkuvat kuntalaiset. Heitä rohkaistaan myös uimahalliin.

Katso Ui kesäksi kuntoon uimahallit kampanjasivuilta: www.uikesaksikuntoon.fi

Seuraa kampanjaa Facebookissa: www.facebook.com/uikesaksikuntoon/

Kampanjatuotteet myynnissä Aquanetissä: www.aquanetti.fi