Jon Rudd Tampereella uintimaajoukkueen vieraana

#UUTINEN 21.4.2016

Olympiavoittaja Ruta Meilutyten valmentaja Jon Rudd on vierailulla Suomessa. Rudd piti torstaina uintimaajoukkueelle keskustelua ja uintitreenin, perjantaina luvassa on valmentajaklinikka.

Kuva: Jussi Salminen

Jon Rudd ja Hanna-Maria Seppälä haastattelussa maajoukkueen treeneissä. Video Uimaliiton YouTube-kanavalla.

Uimaliiton vieraaksi Tampereelle kutsuttu Jon Rudd tutustui Suomen uintimaajoukkueeseen torstaina. Rudd tapasi maajoukkueen huippuryhmän uimarit ja valmentajia, piti heille luennon ja kovan uintiharjoituksen, ja analysoi myös uimareiden tekniikkakuvauksia.

Perjantaina 22.4. Rudd pitää Tampereella valmentajaklinikan, joka on jo loppuunmyyty. Rudd tunnetaan muun muassa olympiakultaa vuonna 2012 voittaneen liettualaisuimari Ruta Meilutyten valmentajana. Monikansallisessa uintitallissaan Plymouth Leanderissa hänellä on myös muun muassa brittien Benjamin Proud ja Hollannin Moniek Nijhuis.