Jenna Laukkanen on säilyttänyt sprinttivauhtinsa

#UUTINEN 12.12.2012

Lyhyen radan MM-uintien avauspäivä tuotti suomalaisille yhden välieräpaikan. Jenna Laukkanen ui keskiviikkona kahdesti alle 31 sekunnin lyhyimmällä rintauintimatkalla.

SC Vuokatin Jenna Laukkanen ui 50 metrin rintauinnin välieriin lyhyen radan MM-uinneissa Istanbulissa keskiviikkoaamuna. Laukkanen kellotti 30,95 ja oli alkukilpailun 13:s.

Illan välierissä sotkamolainen petrasi alkueräaikaansa viisi sadasosaa lukemiin 30,90 ja sijoittui 15:nneksi. Finaaliin vaadittiin 30,33, mikä on seitsemän sadasosaa Katja Lehtosen vuoden 2009 Suomen ennätystä kovempi. 50 metrin rintauinnin aikojen valossa Laukkanen ei ole tipahtanut kolmen viikon takaisten EM-uintien vauhdistaan dramaattisesti. Tuolloin Laukkanen ui ennätysajakseen 50 metrillä 30,82.

Eetu Karvonen starttasi 100 metrin rintauinnissa ja jäi välieräpaikasta vain kolme kymmenystä. Karvonen oli 21:s ajalla 59,33, kun välieriin vaadittiin 59,03. Tulos oli Karvosen paras metrin radalla tällä kaudella. Karvosen ennätys on viimekesäinen 58,44.

Hanna-Maria Seppälä karsiutui jatkosta sivulajissaan 100 metrin selkäuinnissa, hän oli alkukilpailun 32. kauden parhaallaan 1.01,14.

Kilpailut jatkuvat Istanbulissa sunnuntaihin asti, Suomella on mukana kuuden uimarin joukkue. Aamujaksot alkavat klo 10.00 ja iltajaksot klo 19.00 Suomen aikaa. Yle TV2 ja Eurosport televisioivat kisoja.

Uimaliiton MM-kisasivu

Henkilöt