Jani Rusi Valon hallituksen varajäseneksi

#UUTINEN 2.12.2013

Valo ry:n syyskokouksessa lauantaina valittiin puheenjohtaja ja hallitus vuosille 2014-2016. Puheenjohtajuuden ottaa Risto Nieminen, ja uintiurheilun parista hallituksen varajäseneksi valittiin Jani Rusi.

Valon hallitus 2014-2016. Kuva: Eerika Laalo-Häikiö

Vantaalla 30. marraskuuta kokoontunut Valtakunnallisen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valo ry:n syyskokous valitsi puheenjohtajakseen Risto Niemisen sekä ensimmäiseksi varapuheenjohtajakseen Tuija Braxin ja toiseksi varapuheenjohtajakseen Petteri Kilpisen. Hallitukseen tulivat puheenjohtajiston lisäksi Ahti Arokallio, Anne-Mari Jussila, Tobias Karlsson, Jari Parkkonen, Sari Rautio ja Aki Riihilahti. Hallituksen varajäseninä ovat Jani Rusi ja Laura Lares. Valon jäsenjärjestöjen valitsema uusi hallitus aloittaa oman työnsä välittömästi.

"Tehtäväni Valon ja samalla myös Suomen Olympiakomitean puheenjohtajana on jatkaa suomalaisen liikunnan ja urheilun muutosprosessia. Meillä on historiallinen mahdollisuus toteuttaa entistä paremmin niitä asioita, joita yhteisesti tavoittelemme. Tulosten saavuttaminen vaatii suomalaisessa liikunnassa ja urheilussa parempaa yhteistyötä, toimintatapojen muutosta ja tilannetta, jossa kaikki tahot ovat mukana edistämässä yhteistä visiota – Olemme maailman liikkuvin urheilukansa 2020", toteaa Risto Nieminen.

Rusi haluaa urheilijan keskiöön

Uimaliiton ehdokkaana hallitukseen oli Jani Rusi, jonka vahvuuksia ovat erityisesti seuratoiminnan ja urheilijan arjen tunteminen.

"Valon toiminnan rakentamisessa puhutaan paljon toimintatapojen muuttamisesta. Haluan olla rakentamassa aidosti sellaista toimintaympäristöä, jossa seurat, urheilijat ja liikkujat ovat toiminnan keskiössä. Vasta sitten olemme onnistuneet järjestörakenteen uudistamisessa", kertoo Jani Rusi.

Valon syyskokous hyväksyi vuoden 2014 toiminta- ja taloussuunnitelman sekä suomalaisen liikunta- ja urheiluyhteisön eettiset periaatteet – Reilun pelin ihanteet ja tavoitteet.

Janin ajatuksia Valon hallitusehdokkaan matkalta on luettavissa: otetta.blogspot.fi

Suomalaisen urheilun yhteinen uusi portaali netissä: www.sport.fi