Iron Lady saapuu kisaamaan Helsinkiin!

#UUTINEN #UINTI 6.2.2019

Huhtikuun alussa kisattava Arena Helsinki Swim Meet on saanut jälleen yhden maailman kirkkaimmista uintitähdistä starttipallille, kun Unkarin Katinka Hosszu on ilmoittautunut mukaan kisaan!

Katinka "Iron Lady" Hosszu nähdään Helsingissä huhtikuun alussa! Kuva: Jussi Salminen

29-vuotias Katinka Hosszu on ilmoittautunut mukaan kaikkiin Nordic Swim Tourin kilpailuihin. Kisakiertue alkaa Helsingistä 1.–2. huhtikuuta jatkuen 5.–7.4. Bergenissä ja 12.–15.4. Tukholmassa.

Hosszulla on nimissään useita seka- ja selkäuintimatkojen maailmanennätyksiä. Olympiauinneissa hän on kisannut jo Ateenasta lähtien, mutta mitalitili aukesi vasta Riossa, josta saavutuksina oli kolme kultaa ja yksi hopea. Henkilökohtaisia MM-titteleitä hänellä on peräti 24, EM-tasolla jopa 30 ja varsinkin olympiadi Lontoosta Rioon on ollut unkarilaisen suvereenia dominointia.

Luvassa huikea tähtikattaus!

Helsinki ei ole Hosszulle vieras paikka. Hän oli mukana jo vuonna 2006 lyhyen radan EM-kilpailuissa, jääden vain alle kaksi kymmenystä 400 metrin sekauinnin pronssimitalista.

Lempinimellä Iron Lady tunnettu Hosszu on ahkera kilpailija. Tänä vuonna hän on jo kisannut kansainvälisissä kilpailuissa Belgiassa ja Luxemburgissa. Hän on voittanut uinnin maailmancupin kokonaiskilpailun useasti.

Viime viikolla osallistumisensa Arena Helsinki Swim Meetiin vahvisti Ruotsin olympiavoittaja ja ME-uimari Sarah Sjöström yhdessä Ruotsin maajoukkueuimareiden Michelle Colemanin ja Erik Perssonin kanssa. Suomessa ei ole vuosikausiin kisannut näin nimekkäitä uimareita.

Seuraa Arena Helsinki Swim Meetiä Facebookissa ja Instagramissa!

Tule mukaan vapaaehtoiseksi!

Lue lisää: www.helsinkimeet.fi