IKM-uinnit muuttuvat kesällä 2011

#UUTINEN 31.3.2010

Kesäisin uitavat Ikäkausimestaruusuinnit muuttuvat vuonna 2011 syksyn IKM-uintien tapaan aluekilpailuihin ja loppukilpailuihin perustuviksi.

Uimaliiton Liittohallitus vahvisti vuoden 2011 uinnin arvokilpailujen ajankohdat ja järjestäjät.

Uutta arvokilpailukalenterissa on se, että kesäisin uitavat Ikäkausimestaruusuinnit kilpaillaan kesästä 2011 lähtien aluekilpailuina ja loppukilpailuina. Kilpailumalli on sama kuin loppuvuodesta uitavissa lyhyen radan Ikäkausimestaruusuinneissakin, alkukilpailut uidaan seitsemällä alueella, ja parhaat uimarit pääsevät valtakunnallisiin loppukilpailuihin. Kesän aluekilpailut uidaan kuitenkin 25 metrin radalla johtuen 50 metrin ratojen vähyydestä, kesän loppukilpailut järjestetään 50 metrin radalla.

Vuoden 2011 uinnin arvokilpailut

27.-30.01.Suomen mestaruuskilpailut (25m)