Helsingin Uimarit ehdolla Vuoden Urheiluseuraksi!

#UUTINEN 8.12.2018

Kolme suomalaista urheiluseuraa on valittu finaaliin Vuoden urheiluseura -palkinnon saajaksi. Voittajaseura valitaan Urheilugaalassa 17. tammikuuta. Helsingin Uimarit on mukana finaalissa!

Kuva: Helsingin Uimarit

Vuoden Urheiluseuraksi valitaan vuosittain seura, joka toteuttaa sen vuoden erityisteemaa mahdollisimman hyvin, ja on muutenkin toiminnassaan esimerkillinen ja kokonaisuudessaan loistava seura. Vuoden 2018 Vuoden Urheiluseuran teemana on Seuran ihmiset. Millä tavoin seura huolehtii omista toimijoistaan, miten seuraan rekrytoidaan ihmisiä, miten heitä koulutetaan ja perehdytetään toimintaan, mikä on seuran kiittämiskulttuuri. Urheilugaalan yhteisenä teemana ovat nuoret, joten tämäkin osa-alue on otettu huomioon finalisteja valittaessa.

Vuoden Urheiluseuraa ovat voineet ehdottaa Olympiakomitean jäsenjärjestöt sekä liikunnan aluejärjestöt. Uimaliiton ehdokas tähän kilpaan oli Helsingin Uimarit. Vuonna 2016 satavuotiasta historiaansa juhlineen seuran lajeina ovat uinti ja taitouinti, ja toiminnassa on mukana 900 lajin harrastajaa vauvasta vaariin, painopisteen ollessa nuorissa. HU:ssa on aivan erityinen yhteisöllinen seurahenki, joka näkyy yhdessä tekemisenä, ilona, nauruna ja jutteluina. Ihmiset otetaan lämpimästi vastaan uintiperheen jäseneksi, ja vanhempia innostetaan mukaan toimintaan pakottamatta. Nuoria koulutetaan ohjaustoimintaan kokeneempien avustajina turvallisuutta painottaen. Uusille seuratoimijoille osoitetaan tukihenkilöt ja tarjotaan koulutusta. Seurassa on vahva kiittämisen kulttuuri kaikilla tasoilla. HU vakuuttikin Alkon ja Olympiakomitean muodostaman valintaraadin finaalipaikan arvoisesti.

Vuoden Urheiluseura palkitaan tittelin ja Uuno-pokaalin lisäksi Alko Oy:n lahjoittamalla 10 000 euron stipendillä. Helsingin Uimareiden kanssa finalisteina kilpailevat Pesäkarhut Porista sekä Oulun Kärpät 46.

urheilugaala.fi

helsinginuimarit.fi