Hall of Fame palkitsi Ulla Luceniuksen

#UUTINEN 3.11.2016

Uintiurheilun kansainvälinen kunniagalleria on myöntänyt vuosittaisen tunnustuksen suomalaiselle taitouintivaikuttaja Ulla Luceniukselle. Hän vastaanotti Paragon Awardin viime viikonloppuna.

International Swimming Hall of Fame (ISHOF) julkisti jo toukokuussa erityisestä työpanoksesta myönnettävän Paragon Award -palkinnon saajaksi taitouinnin parista vuonna 2016 Ulla Luceniuksen. Vuosittain jo 1996 lähtien nimetyt Paragon Awardit luovutettiin viime viikonloppuna ISHOF:n gaalassa Santa Clarassa Kaliforniassa. Lucenius on ensimmäinen Paragon Award -tunnustuksen saanut suomalainen.

Ulla Lucenius on vaikuttanut kansainvälisessä taitouinnissa jo 32 vuotta. FINA:n taitouintikomitean puheenjohtajana hän on toiminut vuosina 2005–2009 ja sitä ennen jäsenenä 1992–2005. LEN:n taitouintikomitean puheenjohtaja hän on ollut vuodesta 2012 lähtien, ja jäsenenä jo vuodesta 1990.

Vuonna 1965 perustettu ISHOF nimeää vuosittain urheilijoita, valmentajia ja taustavaikuttajia kunniagalleriaansa. Lisäksi ISHOF myöntää lukuisia erilaisia tunnustuksia.

www.ishof.org

ISHOF Paragon Awards 2016

Competitive Swimming: Glenn Mills and Go Swim (USA)

Water Polo: Dr. Barbara Kalbus (USA)