Haku liittohallitukseen 20.10. mennessä

#UUTINEN 11.10.2017

Liittohallituksen valintojen osalta ehdolleasettumisaikaa on jatkettu perjantaihin 20.10. asti. Syyskokouksessa 11.11. Helsingissä valitaan Uimaliiton liittohallitukseen puheenjohtaja ja kaksi jäsentä kolmen vuoden (2018-2020) kaudelle. Lisäksi liittohallitusta täydennetään yhdellä jäsenellä kaudelle 2018-2019.

Vaalivalmistelutoimikunnan puheenjohtajana toimii Jenni Aaltonen ja häneen voi olla yhteydessä puhelimitse: 050 592 4122 tai  sähköpostitse: aaltonen.jenni@gmail.com. Ensisijaisena toiveena on, että ehdolleasettuminen tehdään verkkosivuilla olevan lomakkeen kautta. Mikäli ehdolleasettuminen kiinnostaa, mutta ei ole esittävää seuraa, ovat suosittelijat liittohallitustehtävää varten erityisen tärkeitä. Vaalivalmistelutoimikunta ottaa hakijoihin yhteyttä viikon 43 alkupuolella.

Liittohallituksen puheenjohtajalta ja jäseneltä toivotaan seuraavia ominaisuuksia:

• kehittää liiton toimintaa yhteisen strategian mukaisesti
  • tuntee laaja-alaisesti liikuntakulttuuria ja yhteiskuntaa
  • tuo lisäarvoa ja osaamista Uimaliiton toimintaan (esim. viestintä, markkinointi, talous, olosuhteet, edunvalvonta, yritysyhteistyö)
  • sitoutuu Uimaliiton toimintaan ja antaa aikaansa hallitus- ja työryhmätyöskentelyyn sekä seurakentän kanssa toimimiseen
  • tuntee uintiurheilua ja uimaseuratoimintaa monipuolisesti
  • haluaa vaikuttaa kansalliseen ja kansainväliseen liikuntajärjestötyöhön​​

Lisäksi puheenjohtaja toimii liiton toiminnanjohtajan esimiehenä, edistää liiton tavoitteita kansainvälisten ja kansallisten sidosryhmien suuntaan sekä johtaa liittohallituksen toimintaa. Puheenjohtajan tulee hallita esiintyminen median edessä sekä osata sujuva kommunikointi vähintään englannin kielellä.

Vaalivalmistelutoimikunta painottaa esityksessään seuraavia asioita: sukupuolten välinen tasa-arvo, eri lajien huomiointi, maantieteellinen jakautuminen liittohallituksessa, osaaminen (erityisesti kunta- ja olosuhdevaikuttaminen, myynti ja markkinointi).