GP-sarja käynnistyy viikonloppuna Oulussa

#UUTINEN 17.10.2014

Kauden 2014–2015 uinnin kotimainen GP-sarja saa alkunsa lauantaina ja sunnuntaina Oulun Raksilassa, kun noin 270 uimaria on mukana kisaamassa GP-pisteistä ja lyhyiden viestien SM-sijoituksista.

Oulun GP-uinneissa on jaossa rahapalkintoja ja pisteitä kolmen GP-osakilpailun sarjaan, joka jatkuu tammi-helmikuussa Oulussa ja maaliskuussa Espoossa.

25 metrin radalla uitava ensimmäinen GP-osakilpailu on viimeinen näyttökisa Dohassa 3.–7. joulukuuta uitaviin lyhyen radan MM-uinteihin. Tähän mennessä seitsemän uimaria on jo rikkonut MM-kisarajan: Anni AlitaloTanja KylliäinenJenna LaukkanenHanna-Maria SeppäläEetu KarvonenAri-Pekka Liukkonen ja Riku Pöytäkivi. Heistä Alitalo, Kylliäinen ja Karvonen eivät ole paikalla Oulussa. Myös MM-uinnit väliin jättävä Matti Mattsson puuttuu ensimmäisen GP-kisan osallistujalistalta.

Oulussa kisakoneeseen kärkkyy vielä muitakin uimareita. Emilia Pikkarainen tavoittelee tiukaksi asetettuja MM-rajoja 100 metrin perhosuinnissa ja sekauinnissa. Hän päätti yli vuoden mittaisen kisataukonsa noin kuukausi sitten, ja MM-kisarajaan hänen tulisi petrata tulostaan perhosessa 1,57 sekuntia ja sekauinnissa 2,11 sekuntia.

Oululaisuimareita ei vielä ole MM-kisakoneessa, mutta oman näyttönsä Raksilassa antavat vielä Oulun Uinnin Veera KivirintaSilja Känsäkoski ja Sami Aaltomaa.

Uimaliiton GP-kisasivu

Tulospalvelu: www.livetiming.fi