FINA palkitsi parhaita ja myönsi kisoja

#UUTINEN 2.2.2016

Kansainvälinen uimaliitto FINA juhli viime viikonlopun gaalassaan vuoden 2015 tähtihetkiä. Gaala pidettiin tulevissa vuoden 2017 MM-kisamaisemissa Budapestissa.

Vuoden 2015 uintiurheilijat on valittu FINA:n toimesta. Myös kesän 2015 Kazanin MM-uintien parhaat suoritukset palkittiin erikseen.

Uinti

Miehet: Gary Hunt GBR
Naiset: Rachelle Simpson USA

Kisavalinnat ja Meksikon hyllytys

Gaalan yhteydessä FINA myös julkisti valinnat tulevien MM-kilpailujen isännistä. Japanin Fukuoka sai vuoden 2021 kisat, ja Qatarin Doha vuoden 2023 tapahtuman. Seuraavan kerran MM-kisat järjestetään kesällä 2017 Budapestissa, ja kaksi vuotta myöhemmin Gwangjussa.

FINA myös päätti viikonlopun kokouksessaan hyllyttävänsä Meksikon uimaliiton toiminnastaan toistaiseksi. Hyllytys kirjattiin väliaikaiseksi, mutta määräaikaa ei ilmoitettu. Syyksi FINA ilmoitti sääntöihinsä vedoten Meksikon vetäytymisen vuodelle 2017 myönnettyjen Guadalajaran MM-kilpailujen isännyydestä.

Meksikon uimaliitto herätti epäluottamusta myös Kazanin MM-uintien yhteydessä viime kesänä, kun se lähetti kisoihin peräti 32 uimarin joukkueen. Useiden uimareiden ilmoittautumisaikoja epäiltiin tuolloin tekaistuiksi.