EM-uimarit esittelyssä: perhostelija Pikkarainen

#UUTINEN 18.5.2012

Uimaliiton uutiset esittelee Suomen EM-uimarit ensi maanantaina alkaviin kisoihin. Tällä viikolla joka päivä lähikuvassa on 1-2 EM-kisoihin valittua uimaria.

Emilia Pikkaraisen perhonen on lentänyt tänä keväänä SE-vauhtia jo kolme kertaa. Kuva: Jussi Salminen

Esittelyvuorossa on perhosuimari Emilia Pikkarainen, joka odottaa malttamattomana EM-kisoihin pääsyä, sillä hän tietää olevansa hyvässä kunnossa.

Emilia Pikkarainen

Ikä:
19 vuotta

Seura:
Vantaan Vesikot, valmentaja Jukka Pikkarainen

Kansainväliset arvokisat:
OLYMPIALAISET 2008 Peking, LREM 2008 Rijeka, MM 2009 Rooma, LREM 2009 Istanbul, EM 2010 Budapest, LREM 2010 Eindhoven, MM 2011 Shanghai, LREM 2011 Szczecin

Taustaa:
Viidensiin pitkän radan arvokisoihinsa valmistautuva Emilia Pikkarainen on ollut tämän kevään jäätävässä vauhdissa. Alkuvuonna SM-uinnit hyllyttänyt rankka keuhkoputken tulehdus on takana ja alla on tuoreet SE:t pidemmillä perhosilla. Pikkarainen on romuttanut tänä keväänä vuoden 2009 kumipukuisia Suomen ennätyksiään. Pekingissä olympiaoppia hakenut Pikkarainen on suomalaisista Lontoon B-rajan saavuttaneista lähimpänä A-rajaa, satasen perhosen parastaan hänen tulisi parantaa Lontoon A-rajaan vain 37 sadasosaa, eli 0,63 prosenttia.

Lajit EM-kisoissa:
ma 21.5. 50 m PU, PB: 26.90 SE (2009-05-16 Espoo), SB: 27,48