Elovaara valittiin Paralympiakomitean hallitukseen

#UUTINEN 30.11.2016

Suomen Paralympiakomitea sai uuden puheenjohtajan ja hallituksen keskiviikkona. Hallituksen jäseneksi valittiin Uimaliiton esityksestä espoolainen uintivaikuttaja Eero Elovaara.

Paralympiakomitea valitsi vuosikokouksessaan keskiviikkona uuden puheenjohtajan ja kuusi jäsentä. Koko hallitus oli erovuorossa. Kaksi nelivuotiskautta Paralympiakomitean puheenjohtajana toiminut Petri Pohjonen luovuttaa puheenjohtajuuden 43-vuotiaalle entiselle paralympiaurheilija Mina Mojtahedille. Mojtahedi työskentelee vammaisten ihmisten perus- ja ihmisoikeusjärjestö Kynnys ry:ssä ja vastaa siellä kehitysyhteistyöstä. Mojtahedillä on yli 20 vuotta kestänyt ura vammaisurheilijana pyörätuolikoripallosta ja -curlingista.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Suomen Ampumaurheiluliiton entinen puheenjohtaja ja ampumaurheilija Pia Nybäck. Hallituksen jäseniksi valittiin Markku Möttönen, Marita Kokkonen, Mikko Peltonen, Eero Elovaara sekä urheilijaedustajana judouransa lopettanut Päivi Tolppanen. Elovaara tunnetaan pitkältä ajalta espoolaisen uinnin taustavoimista aikanaan Laaksolahden Virin ajoilta aina tämän päivän Cetus Espoon hallituksen jäsenyyteen.

Paralympiakomiteassa puhaltavat muutosten tuulet. Marraskuun alussa uutena pääsihteerinä aloitti Tero Kuorikoski, kun Tiina Kivisaari siirtyi Opetus- ja kulttuuriministeriön liikuntajohtajaksi lokakuussa.

Lue lisää: www.sport.fi