Dianan uima-asut mukana poolissa

#UUTINEN 8.4.2010

Uima-asuvalmistaja Diana on korvannut Jakedin Uimaliiton poolissa.

Kansainvälisissä uintikilpailuissa Suomea voi edustaa joko Uimaliiton pääyhteistyökumppani Essenuoton tai Uintiurheilun pooliin kuuluvien valmistajien säännönmukaisissa uima-asuissa. Vuonna 2010 pooliin kuuluvat Arena, Diana, Speedo ja TYR. Italialainen Diana korvaa vuonna 2009 pooliin kuuluneen uima-asuvalmistaja Jakedin.

FINA:n kilpailuissa (MM-kilpailut ja olympialaiset) sekä FINA:n jäsenjärjestöjen alaisissa kansainvälisissä kilpailuissa, joissa edustetaan Suomea, tulee käyttää vain edellä mainittujen viiden uimapukuvalmistajan FINA:n sääntöjen mukaisia uima-asuja.
Ulkomailla kilpailtaessa tulee selvittää, onko kyseisellä maalla FINA:n uima-asusääntöjä lieventäviä sääntötulkintoja (kuten Suomessa), jos halutaan käyttää Suomessa toistaiseksi hyväksyttyjä uima-asuja