Australialainen MM-mitalisti Helsinkiin kisaamaan

#UUTINEN #UINTI 14.2.2019

Australian maajoukkueuimari Tom Fraser-Holmes on ilmoittautunut mukaan huhtikuun alussa kisattavaan kansainväliseen uintikisaan. Hän on viisinkertainen olympiafinalisti.

Tom Fraser-Holmes on viisinkertainen olympiafinalisti. Kuva: Swimming Australia

Viime joulukuussa MM-hopeaa saavuttanut 27-vuotias Thomas Fraser-Holmes nähdään Helsingissä kilpailemassa Arena Helsinki Swim Meetissä 1.–2. huhtikuuta. Australialaisuimari on edustanut maataan Lontoon ja Rion olympia-altaissa, selviytyen molemmissa kisoissa finaaliin 400 metrin sekauinnissa. Olympiafinalisti hän on myös 200 metrin vapaassa, joten hän on ollut viemässä Australiaa mitaleille myös 4x200 metrin vapaauintiviesteissä. Nyt hän valmistautuu kohti Tokion olympialaisia.

– Kisaan kaikki Nordic Tourin kisat ja sitten palaan kotiin Gold Coastiin valmistautumaan MM-karsintoihin Brisbanessa kesäkuussa. Tämän kauden päätähtäin ovat Gwangjun MM-uinnit heinäkuussa, toivottavasti pääsen joukkueeseen, Fraser-Holmes kertoo.

Pokkasi MM-hopeaa Hangzhoussa

Viime joulukuun lyhyen radan MM-uinneissa Hangzhoussa hän toi Australialle hopeamitalin 400 metrin sekauinnissa. Se oli hänen ensimmäinen henkilökohtainen MM-mitalinsa.

– Olen todella tyytyväinen hopeamitaliin, Hangzhoun kisat sujuivat minulta erinomaisesti.

Australialainen vierailee usein Euroopassa, sillä hän seurustelee ruotsalaisen Jessica Erikssonin kanssa, mutta Suomessa hän ei ole aiemmin käynyt. Hän kuitenkin tietää, että suomalaiset ovat maailman ahkerimpia kahvinjuojia.

– Odotan innolla Helsingin vierailua. Pidän todella paljon kahvista ja aionkin etsiä Helsingin parhaan kahvin kisojen ohella, Fraser-Holmes tunnustaa.

Seuraa Arena Helsinki Swim Meetiä Facebookissa ja Instagramissa!

Tule mukaan vapaaehtoiseksi!

Lue lisää: www.helsinkimeet.fi