Aluekierros sai päätöksen Vaasassa

#UUTINEN 20.3.2014

11 paikkakunnalla kuluvan kauden aikana pysähtynyt Uimaliiton aluefoorumikierros kokoontui keskiviikkona Vaasassa. Aluefoorumit jäävät nyt tauolle ja palaavat tien päälle taas syksyllä 2015.

Viimeiseen aluefoorumiin Vaasassa 19. maaliskuuta oli saapunut toistakymmentä seuratekijää viidestä seurasta sekä liikunnan aluejärjestön edustaja.

Illan aikana jaettiin kuulumisia, päivitettiin ajankohtaisia asioista sekä nostettiin esiin seurojen haasteita. Aiempien foorumeiden tapaan käytiin läpi Seurakysely 2012 ja osin myös tuoreita vuoden 2013 tuloksia, sekä peilattiin niitä Uimaliiton strategiaan 2020.

Tapaamisessa viriteltiin uusia tai jo hieman unohduksiin painuneita yhteistyömuotoja seurojen välille, ja jaettiin hyviä kokemuksia ja käytänteitä muun muassa vapaaehtoisten mukaan innostamiseksi.

Liki 200 osallistujaa ollut mukana tapaamisissa

Aluefoorumikierros on tältä erää ohi, mutta jatkoa on tulossa viimeistään vuoden 2015 syksyllä. Aluefoorumit pidettiin syksy 2013 – kevät 2014 välisenä aikana 11 paikkakunnalla, ja tapahtumat keräsivät yhteensä noin 190 osallistujaa 63 seurasta.

Palaute on ollut hyvin positiivista, ja jatkolle on kysyntää. Foorumeissa on onnistuttu luomaan uusia yhteistyömuotoja seurojen välille ja jaettu yhteisiä kokemuksia, joista varmasti jokainen seura voi ammentaa jotain omaan toimintaansa.