Aluefoorumit koolla Porissa ja Turussa

#UUTINEN 4.2.2016

Vuoden ensimmäiset Aluefoorumit kokosivat Poriin ja Turkuun yhteensä 34 seuratoimijaa 13 seurasta. Paikalla oli myös edustusta Uimaliiton liittohallituksesta, seuratoiminnan kehittämisryhmästä sekä liikunnan aluejärjestöstä.

Tilaisuuksissa luotiin katsetta tulevaisuuteen, niin oman seuran toiminnassa kuin alueellisestikin. Avoin ja vahva yhteistyö nousi molemmissa illoissa esille hyvän tulevaisuuden mahdollistajana.

Seurakyselyn tulosten pohjalta keskusteltiin mm. harrastajamääristä, olosuhteista ja toimijoiden riittävyydestä. Miten saadaan mukaan uusia toimijoita, millainen ilmapiiri seurassa on, miten tekijöitä huomioidaan ja kiitetään? Seurojen tekemää laadukasta ja monipuolista toimintaa tulee tehdä entistä enemmän näkyväksi myös päättäjien suuntaan. Lisäksi keskusteltiin seuratoiminnan osaamistarpeista eri näkökulmista.

Kiitos osallistujille hyvistä ja avoimista keskusteluista sekä kokemusten jakamisesta. Aluefoorumit järjestetään vielä maaliskuussa Vaasassa ja Tampereella.