Aluefoorumeissa Jyväskylä ja Tampere

#UUTINEN 13.3.2014

Uimaliiton kevään aluefoorumikierros lähestyy finaaliaan. Tällä viikolla kiertue pysähtyi Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla. Kiertue päättyy ensi viikolla Pohjanmaalle.

Kuva: Jaana Sinervuo-Tarula

Kevät toi aluefoorumit tiistaina 11.3. Jyväskylään ja keskiviikkona 12.3. Tampereelle. Kahden illan aikana yli 20 seuratekijää kahdeksasta seurasta kokoontui yhteisten asioiden äärelle jakamaan kuulumisia, päivittämään ajankohtaisia asioita ja tulevaisuuden haasteita. Iltojen ohjelmassa käsiteltiin edellisten foorumeiden tapaan seurojen nykytilaa Seurakysely 2012 tulosten pohjalta, peilattiin tuloksia Uimaliiton strategia 2020 pääkohtiin sekä tutustuttiin Pisara-palveluun. Iltojen päätteeksi pohdittiin hyvän uimaseuran tunnuspiirteitä eri näkökulmista käsin.

Jyväskylän illassa saatiin alulle uusia innostavia yhteistyömuotoja alueen seurojen välille. Tampereella jaettiin avoimesti kokemuksia ja hyviä käytäntöjä muun muassa vapaaehtoisten mukaan saamisesta ja tekijöiden palkitsemisesta. Muita iltojen keskusteluissa esille nousseita aiheita olivat avoin yhdessä tekeminen, tiedon jakaminen ja ryhmän merkitys uintiurheilijan polulla. Osa seuratoimijoista osallistui iltojen aikana WinGrodan -koulutuksiin.

Kevään viimeinen aluefoorumi järjestetään Vaasassa keskiviikkona 19. maaliskuuta. Syksyn 2013 ja alkuvuoden 2014 aikana on järjestetty kymmenen aluefoorumia, jotka ovat keränneet yli 170 osallistujaa 58 seurasta.