99 uimahallia ja 24 uimaseuraa aloitti kampanjan

#UUTINEN 1.3.2014

Lauantaina käynnistyi jo 23. Ui kesäksi kuntoon kampanja. Ajankohta on uusi, kampanjan ilme on uusi ja järjestäjäkin on melkein uusi. Maaliskuun loppuun asti uidaan, vesijuostaan ja vesijumpataan!

Suorituskortti on uudistunut tälle vuodelle kalenterin muotoon, johon on helppo merkitä päiväkohtaiset metrit ja minuutit.

23. kertaa järjestettävä Ui kesäksi kuntoon -kampanja on kokenut kasvojenkohotuksen. Merkittävin uudistus on ajankohta, joka nyt on selkeyden vuoksi kalenterikuukausi. 1.–31. maaliskuuta 99 uimahallissa ympäri maan voi uida kesäksi kuntoon.

Toinen iso uudistus on se, että kampanjan järjestysvastuussa nyt Suomen Uimaliitto. Samalla kaikki kampanjamateriaalit logoineen on uusittu raikkaan siniseen ilmeeseen. Kampanjan perusidea on edelleen ennallaan, uimahalleihin pyritään saamaan mahdollisimman paljon ihmisiä kuntoa kartuttamaan. Tuloksia kerätään omalla uimahallilla, ja leikkimielisesti niitä voi myös vertailla, mutta huijata voi ainoastaan itseään. Aktiivisimmat uimahallit palkitaan.

Uimaseurat innokkaasti mukana

Uimaliitto on tuonut kampanjaan perinteisten uinnin sekä vesijuoksun ja -jumpan lisäksi myös oman sarjan uimaseuroille, joiden toiminnassa varsinaisten kilpauimareiden lisäksi on tietysti suuri joukko vanhempia ja muita seuratoimijoita, jotka nyt voivat ottaa uintikunnon kohotuksen omaksi tai yhteiseksi haasteekseen. 24 uimaseuraa tarttui kampanjaan ja toteuttavat sitä omilla tavoillaan kotialtaillaan. Aktiivisimmat seurat saavat palkinnoksi varustepaketin jaettavaksi edelleen.

Käy tykkäämässä Facebookissa!

Ui kesäksi kuntoon kampanjan Facebook-sivuilla tapahtuu koko maaliskuun ajan. Ensimmäisenä tieto leviää Facebookin kautta, sillä jaossa on muun muassa uintivinkkejä. Tarkemmat tiedot kampanjasta on puolestaan kerätty kampanjasivuille. Käy katsomassa kampanjahallit sivuilta ja osallistu uintikunnon kohotukseen!

Facebook: www.facebook.com/uikesaksikuntoon

Kampanjasivut: www.uikesaksikuntoon.fi