Kilpailutyöryhmän päätöksiä 5/2017

19.6.2017

Kilpailutyöryhmä piti kokouksen 1.6.2017 ja teki päätöksiä mm. seuraavista asioista.

• Kevätkaudella uitava GP-kilpailu lopetetaan toistaiseksi ja korvataan seuraavalla kokeilulla.
    Avataan haku sekä keväälle 2018 että 2019, missä seurat voivat hakea SM-viestejä (4x50 m SKUV alkuerät ja
    finaali, 4x50 m VUV alkuerät ja finaali) uitavaksi omissa kilpailuissaan. Lyhyen radan GP-kilpailu jätetään liiton
    koordinoimaksi kilpailuksi.
  • Nykyisen kaltaisesta kalenterikokouksesta luovutaan. Seurat hakevat edelleen kansallisia uintikilpailuita kunkin vuoden helmikuun loppuun mennessä, minkä kautta näkevät myös muut haetut kilpailut ja niiden kohderyhmät.
    Kalenterikokouksena pidetään maaliskuuta, jonka aikana seurojen tulee tarkastaa kalenteriluonnoksesta omien kilpailuiden ajankohdat ja siirtää kilpailujaan mahdollisesti paremmin sopivaan ajankohtaan. Maaliskuun aikana ei kalenteriin voi tulla enää uusia kilpailuja, ellei uusien kilpailuiden ilmoitusta tehdä liiton Yleismääräysten mukaisesti.
  • FINAn sääntömuutosesityksissa kannatetaan esitettyjä muutoksia paitsi vesipallossa, missä mitään sääntöehdotuksia ei kannateta.
  • Kesän 2018 uinnin SM-kilpailuiden järjestämiseen kokonaan omin voimin varaudutaan sijoittamalla kilpailut ajankohtaan 28.6.-1.7.2018. Aiemmin SM-viikon takia väistyneeltä (SWIM) sekä aiemmin päätetyltä järjestäjältä (OU) pyydetään ensisijaisesti hakemus kilpailun järjestämisestä.
  • Taitouinnin arvokilpailuissa saavutetaan SM (tai vastaava) arvo seuraavasti. Mitalit jaetaan vastaavasti.
    • Osallistujia/joukkueita 1 kpl, ei SM-arvoa (tai vastaavaa)
    • Osallistujia/joukkueita 2 kpl, SM-arvo (tai vastaava) sijalla 1.
    • Osallistujia/joukkueita 3 kpl, SM-arvo (tai vastaava) sijoilla 1.-2.
    • Osallistujia/joukkueita vähintään 4 kpl, SM-arvo (tai vastaava) sijoilla 1.-3.

Koko pöytäkirja on luettavissa pöytäkirjat-sivulta