Haku urheiluoppilaitoksiin

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 20.2.2024

Uimaliiton ohjeistus ja toimintatavat toisen asteen urheiluoppilaitoshaun pisteytykseen ovat alla.

Uimaliitto noudattaa Suomen Olympiakomitean pisteytysohjetta toisen asteen urheiluoppilaitoshakumenettelyssä. Lisätietoa Olympiakomitean hakuohjeista löytyy tämän linkin takaa.

• Lajin huippulahjakkuus, ikäluokan kansainvälisellä tasolla, maajoukkueen johtavan tason urheilija. Arvioidaan myös ikäluokan maajoukkueen kansainvälistä tasoa sekä ikäluokan maajoukkueurheilijoiden määrää.
  • SM-mitalitaso. Arvioidaan myös ikäluokan maajoukkueen kansainvälistä tasoa sekä ikäluokan maajoukkueurheilijoiden määrää.
  • SM-pistesijataso, SM-mitalitason viestijoukkueen jäsen. Arvioidaan myös ikäluokan maajoukkueen kansainvälistä tasoa sekä ikäluokan maajoukkueurheilijoiden määrää.
  • Lähellä SM-pistesijaa, SM-pistesijatason viestijoukkueessa.

Olympiakomitean pisteytyohjeen lisäksi Uimaliiton pisteytyskriteerinä ovat SUiL-pisteet. SUiL-pisteet voi laskea nettisivulla olevalla laskurilla. Lisäksi nettisivulta löytyvät perusteet SUiL-pisteiden käytölle. Lisäksi käytössä ovat WA-pisteet, joita käytetään toissijaisena pisteytyskriteerinä.

Suomen Uimaliitto huomio pisteytyksessä edellisen vuoden aikana uidut tulokset sekä sijoitukset lyhyeltä ja pitkältä radalta.

Urheiluoppilaitoshaun lisäkysymyksiin kohtaan ”Urheilusaavutukset” pyydetään hakijaan merkitsemään parhaan tuloksensa SUiL-pisteiden mukaan, matka, laji ja SUiL-pisteet. Lisäksi jos uimari on uinut IKM-finaalissa tai NSM-kisoissa finaalissa, pyydetään tämä tässä kohtaa mainitsemaan.

Nämä tiedot on päivitetty Uimaliiton sivuille.

Lisätietoja:
Tommi Pulkkinen